Udrulning af DSB's kommende el-tog i K22 (Generelt)
Jeg tror ikke det vælter læsset at fjerne de 20-30 sæder der skal til for at få en siddekomfort der afspejler trafiktypen.
Nej tro kan som bekendt flytte bjerge og det er der at du laver en fejlslutning.
DSB kunne jo starte med at bruge det materiel de har bedst muligt og ikke være så forhippet på at sælge ME til Sverige, sende EA på museum og måske få flere MG-togsæt ud at køre i stedet for at hugge dem op eller parkere dem i Tinglev eller hvor de ellers holder henne. Det virker som om DSB har en formidabel evne til at sælge skindet før bjørnen er skudt når det handler om nye tog.
Hvad har det med K22 at gøre?
Jeg svarede bare på dit spørgsmål afledt af en kommentar til en af dine tidligere kommentarer. Man kunne derved få frigivet siddekapacitet i den samlede flåde så man kan udnytte materiellet optimalt og bedre, men det er man ikke interesseret i at investere i eller bare ligeglade fra beslutningstagernes side i Telegade. Derved kunne man jo frigive de pladser til at man kan optimere ER til IC-tog, men det er nok for meget at forlange og så er det jo godt der findes alternativer til DSB.
Hvordan frigiver det sædekapacitet at bibeholde EA og ME i drift når EB bliver leveret ?