Udrulning af DSB's kommende el-tog i K22 (Generelt)
Det kunne da så være interessant at hører hvad du vil gøre - indsætter Dobbeltdækker i Fjerntrafikken? eller hvad?
Du lyder som en ægte DSB ansat, der har opgivet enhver form for nytænkning, og kun håber på at et mirakel vil indtræffe om kort tid, så det kan løse alle virksomhedes problemer...
DSB kunne jo f.eks. få fingeren ud og komme i gang med den ombygning til nye sæder, som de selv mente der var behov for i 2012, da produktet 'ER' ikke den nødvendige komfort til brug i IC-trafikken.
Nu her 8 år senere er det åbenbart ikke længere et problem for DSB at benytte stærk nedslidt materiel i IC-trafikken, men chefgruppen benytter vel også privatbil eller rejser på DSB 1' - ligesom folketingspolitikerne, når det skal til Esbjerg eller Sønderborg - og som på den måde, slipper for de elendige sæder i ER.
Det er jo et besynderligt valg, at benytte det materiel med den bedste komfort som regionaltog (IC3 på Sjælland) og så benytte det dårligste i IC-trafikken (Esbjerg/Sønderborg) - sådan arbejder kun et ægte monopol, der har opgivet enhver form for kundepleje.
Det var måske hensigtsmæssigt at lave en sædeombytning mellem ER og MF i et antal sæt - bedre sæder i ER til intercity trafik og flere pladser i MF til brug i regionaltrafikken.