Udrulning af DSB's kommende el-tog i K22 (Generelt)
Med "Aftale om bedre og billigere kollektiv trafik" fra 2012 blev der afsat 25 millioner kr. til at udskifte inventaret i IR4
Problemet for DSB var nok at IC3 lignende sæder kræver mere plads, og dermed ville kapaciteten blive mindre i en periode med stor mangel på siddepladser.
- og inventaret i ER sættene er næppe blevet af en højere standard her 8 år efter...
Når DSB både nu - og i fremtiden - vi tilbyde et så underlødigt produkt til sin kunder, så er det ikke så svært at forstå, at kunderne vender dem ryggen. Der er intet kundepleje i, at tilbyde et regionaltogsprodukt, med deraf ringe komfort, til Intercity-kunderne...
Der er i forvejen 3 forskellige sædeopstillinger i ER-togene, så er det vel ikke en mulighed opgave, at ombygge et antal togsæt til IC3 standard og benytte dem i intercity løbene.