Udrulning af DSB's kommende el-tog i K22 (Generelt)
Det kunne da så være interessant at hører hvad du vil gøre - indsætter Dobbeltdækker i Fjerntrafikken? eller hvad?
Nu handlede hele tråden om at der skulle indsættes flere eltog i fjerntrafikken og du nævner selv ER. Jeg gætter på at der inden for den korte tidshorisont der tales om her, ikke ligefrem tilføres mere materiel udover litra EB der burde være lige på trapperne.
Nej, så derfor er det heller ikke for at drille indbyggerne i Vejen og omegen at der indsættes ER. Tror bare du skal være glad for at det ikke er DD.
Jeg har som sådan ikke noget imod ER til korte lokale rejser som regionaltog. Min anke er bare jeg ikke synes at den egner sig til InterCity-kørsel. Jeg tror ikke det vælter læsset at fjerne de 20-30 sæder der skal til for at få en siddekomfort der afspejler trafiktypen. Jeg er bare glad for jeg har en bil når jeg skal til Sydjylland og kun er tvunget til at rejse med litra ER i arbejdsøjemed. Jeg har tidligere benyttet DD til og fra Vejen og det var der ikke det store problem i, men det var alene på baggrund af prisen da jeg dengang var studerende.
DSB kunne jo starte med at bruge det materiel de har bedst muligt og ikke være så forhippet på at sælge ME til Sverige, sende EA på museum og måske få flere MG-togsæt ud at køre i stedet for at hugge dem op eller parkere dem i Tinglev eller hvor de ellers holder henne. Det virker som om DSB har en formidabel evne til at sælge skindet før bjørnen er skudt når det handler om nye tog.
Hvad har det med K22 at gøre?
Jeg svarede bare på dit spørgsmål afledt af en kommentar til en af dine tidligere kommentarer. Man kunne derved få frigivet siddekapacitet i den samlede flåde så man kan udnytte materiellet optimalt og bedre, men det er man ikke interesseret i at investere i eller bare ligeglade fra beslutningstagernes side i Telegade. Derved kunne man jo frigive de pladser til at man kan optimere ER til IC-tog, men det er nok for meget at forlange og så er det jo godt der findes alternativer til DSB.
Min pointe er bare at det ville være rart hvis man forsøgte at holde tog der er indrettet som regionaltog til regionaltrafikken. Den anden vej rundt er det nok ikke det store problem.
Materielsituationen er desværre ikke til den slags luksus. Personligt vil jeg da også foretrække IC3, men så slemt tænker jeg heller ikke ER er.
Det kan godt være du tænker det, men du åbnede selv og spurte interesseret hvad jeg vil gøre. Jeg gør bare hvad jeg kan for at undgå IR4/litra ER til rejser med InterCity-tog. Jeg kan ikke udtale mig om hvad du måtte tænke, men jeg ved ikke om du har prøvet at sidde i en siddegruppe vis-a-vis i en fyldt ER og have pladsbillet med tre andre voksne mænd over gennemsnitshøjden? Jo der er da måske nogen der synes det er hyggeligt at gnubbe knæ og underben med fremmede mennesker, fordi sæderne simpelthen er placeret for tæt, men det er jeg så ikke lige til.