Udrulning af DSB's kommende el-tog i K22 (Generelt)
Det korte svar er ER.
Indsættelsen af EB på Sjælland frigiver ER til fjerntrafikken der så kan frigive IC3/IC4 til andre opgaver.
Det bliver da skønt at dette regionaltog skal spiller en endnu større rolle i fjerntrafikken.Jeg forstår til stadighed ikke at man ikke har opgraderet disse ER-togsæt til IC-sæder. Man kan sige meget, men det er ikke ligefrem behageligt at sidde i et ER-togsæt fra Esbjerg eller Kolding til København.
Det bliver dog helt håbløst når man får en pladsbillet og skal sidde sammen med 3 andre der også måler over 180 cm.
Sæderne i ER er ganske enkelt elendige og ikke et IC-produkt værdigt. De er efterhånden faldet helt sammen i hynderne, men DSB er åbenbart ganske godt tilfreds med det elendige produkt man tilbyder sine kunder - endog i et omfang så stort, at man vil udbrede dette fantastiske produkt til flere.
Man har lidt DSBs mistænkt for at ER toget indgår aktivt i deres revenue management program, så man derved håber at flere kunder 'opgraderer' til DSB 1' - så opnår man sæder som på standard klasse i IC3....