Udrulning af DSB's kommende el-tog i K22 (Generelt)
Om jeg tager regionaltoget fra københavn til slagelse eller et IC gør vel ikke om jeg skal sidde i en kreaturvogn (RE) eller en limousine (IC), især når billetten koster nøjagtig det samme..
Vi kan vel godt blive enige om, at rejsen rent matematisk er kortere tidsmæssigt mellem København og Slagelse end den er mellem København og Esbjerg - og det samme er prisen, altså væsentlig højre til Esbjerg. Derfor er det vel kun rimeligt, at der er en komfortmæssig forskel de to rejser imellem - og du kan jo bare vælge en afgang med IC-materiel, hvis du ikke ser dig i stand til at benytte RE-materiel - den luksus har passagerne fra Esbjerg ikke !!
Vi kan vel også blive enige om at min bil har den samme komfort, uanset om jeg kører på ferie til syditalien eller jeg bare skal op på tanken og hente to lune deller? Måske jernbanen skulle få øjnene op for at det er et af de vilkår man er oppe imod.
Prisen for begge rejseforbindelser med toget er iøvrigt ca. 1,35kr pr. km. med en standard billet, så dit argument om at prisen er væsentlig højere til Esbjerg end Slagelse holder ikke.