Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Udrulning af DSB's kommende el-tog i K22 (Generelt)

af Rail, 17/6 2020, 16:26 (1689 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Det kunne da så være interessant at hører hvad du vil gøre - indsætter Dobbeltdækker i Fjerntrafikken? eller hvad?

Nu handlede hele tråden om at der skulle indsættes flere eltog i fjerntrafikken og du nævner selv ER. Jeg gætter på at der inden for den korte tidshorisont der tales om her, ikke ligefrem tilføres mere materiel udover litra EB der burde være lige på trapperne.

Nej, så derfor er det heller ikke for at drille indbyggerne i Vejen og omegen at der indsættes ER. Tror bare du skal være glad for at det ikke er DD.

DSB kunne jo starte med at bruge det materiel de har bedst muligt og ikke være så forhippet på at sælge ME til Sverige, sende EA på museum og måske få flere MG-togsæt ud at køre i stedet for at hugge dem op eller parkere dem i Tinglev eller hvor de ellers holder henne. Det virker som om DSB har en formidabel evne til at sælge skindet før bjørnen er skudt når det handler om nye tog.

Hvad har det med K22 at gøre?

Min pointe er bare at det ville være rart hvis man forsøgte at holde tog der er indrettet som regionaltog til regionaltrafikken. Den anden vej rundt er det nok ikke det store problem.

Materielsituationen er desværre ikke til den slags luksus. Personligt vil jeg da også foretrække IC3, men så slemt tænker jeg heller ikke ER er.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak