Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Den kommende jernbaneforbindelse over/under Vejle Fjord (Trafikpolitik)

af Peter Christensen, 11/6 2020, 14:34 (1630 dage siden) @ ThomasTT

Desuden må en ny lillebæltsbro anses for nødvendig på et tidspunkt. (Det virker man til at tage meget let på, selvom der må være en reel risiko for en skandale, der får den nuværende styring af jernbanen til at fremstå topprofessionel). Her vil der også være minutter at hente alt efter hvordan den bygges. Timeplanen afhænger både af hastigheder, nye strækninger og hvilke etapper, der skal bære stationsopholdene, og den kan fint køres med en tophastighed på 200 km/t

Nemlig og nu bliver det rigtig sjovt.
Bygges den 3. Lillebæltsbro således at trafikken ledes udenom Fredericia - altså en nordlig retning melem Fyn og Jylland - så spares der lige et par minutter og så behøves Vejle Fjord broen ikke.
Dermed kan diverse lokalpolitikere i Vejle få tog, som larmer gennem byen uden at stoppe. Naturligvis vil lokalpolitikerne hyle op om at de fine hurtigtog skal stoppe i Vejle.....men er det en fremmed operatør med kommercielle hensyn, så må borgmesten til lommen. Efter meget hyl og skrigen vil sagen død for at poppe med mellemrum....
Det er så heromkring man skal minde lokalpolitikerne om deres modstand mod en jernbanebro over Vejle fjord.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige. Pris 90 kr.

Læs mere
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak