Den kommende jernbaneforbindelse over/under Vejle Fjord (Trafikpolitik)
Banedanmarks manglende styr på noget, taler for sig selv.
DSBs træghed, givet svært at se for en DSB ansat, men jeg mener faktisk at man kunne have været mere fremme i skoene. men valgte en strategi, hvor alt skal passe sammen og til en trafik, som ikke er mere. Husk udgangspunktet var 275 ens togsæt.
JH
Status er at man indkøber et litra til at afløse IC3, IR4 og IC4. Det er med til at forenkle både uddannelse, værksteder og meget andet. Hvor mange af disse togsæt, man ender med at købe ligger ikke fast, men det bliver mindst 100 stk. Dernæst 8 vognstammer med ca. 440 siddepladser primært til tysklandstrafikken og dels til enkelte myldretidstog mellem Nyk. F, Næstved og Kbh. H. Og så EB til DD. De nye togsæt vil både kunne køre som regionaltog, IC- og lyntog på strækninger, hvor maks.hastigheden overvejende vil være 200 km/t.
Hvad mener du med "en trafik som ikke er mere"? Og hvordan tænker du, at man kunne være mere fremme i skoene?
MH