Den kommende jernbaneforbindelse over/under Vejle Fjord (Trafikpolitik)
Derefter kan man så bygge Vejle Fjord og gennemføre timemodellen (til Aarhus) med 200 km/t-tog
Hvis du ellers får fat i noget materiel, som accelerer hurtigere og har lavere teknisk reaktionstid end de (efterhånden) gamle 250 km/t tog, som time-modellem bygger på, så kan du få time-model med 200 km/t uden Vejle fjord (men med ny Lillebæltsbro nord om Fredericia).
Ikke at jeg tror det sker; hverken BDK eller DSB har fattet begrebet "teknisk reaktisktid", så nu skal folk bare være i toget lang tid før afgang.
Nej det var desværre meget svært for de fleste at forstå og fra K20 er begrebet således også taget ud af køreplanlægning.
Når det er sagt så er det svært at hente 3-4 minutter ud af den tekniske reaktionstid når man kun standser én gang og derved kun få gavn af en reduceret tekniske reaktionstid 1-2 gange an på hvilke køreplanlægningsprincipper der bliver brugt.Men ellers kan man jo altid nedsætte køretidstilægget som man gjorde i den oprindelige timemodelrapport.
.
Den tekniske reaktionstid er den tid der anvendes til dørlukning (mm). Men da togene (i hvert fald DSBs) nu skal køre "på sekundet" og altså afgangsproceduren går i gang inden den køreplansmæssige afgangstid, er tillægget ikke længere aktuelt. Ud fra erindringen er (var) den tekniske reaktionstid fra omkring 5 sekunder til omkring 40 sekunder, afhængig af materieltype.Køretidstillægget er noget helt andet. Ud over det har DSB flere steder lagt ekstra tid ind i deres køreplansønsker for at være sikker på at overholde køreplanen - uanset hvad.
Hvor har jeg påstået at den tekniske reaktionstid og køretidstillægget er det samme?