Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

2. spor Padborg-Tinglev (Trafikpolitik)

af LarsJels, Jels, 13/5 2020, 22:02 (1657 dage siden) @ Niels Munch

Tak til Lasse og Ove for faktuel viden. Hvis det besluttes, at lave dobbeltspor-udbygningen, så er det jo ikke sådan, at sporlægningsmaskinen starter i overmorgen. Der vil være en hel del forberedende arbejde, og i første omgang skal man have opdateret prisen. Det er der fremsat beslutningsforslag om.

Men man kunne måske starte med at fjerne overkørslerne, i stil med mellem Hobro og Aalborg, og i den forbindelse selvfølgelig gøre plads til dobbeltsporet. Alene det kan tage et par år, men vil så også gøre designet af ERTMS lidt enklere, når overkørslerne er væk.
Af statusrapporterne ser det ud til, at design af ERTMS skal være på plads ca. 2 år før ibrugtagning. Efter udrulningsplanen vil det så være i 2024 for Tinglev-Padborg. Kan ERTMS på denne strækning evt. designes med dobbeltspor, hvor det ene er et "spøgelsesspor", som kun eksisterer virtuelt, men således at systemet er klart, når det også er bygget fysisk, om det så er før eller efter Q1 2027.

MVH; Lars


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jærnbanen gennem 100 aar
Jærnbanen gennem 100 aar

Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.

Læs mere

Jernbanebøger

Københavns Hovedbanegård 1969

Københavns Hovedbanegård 1969. Pris 170 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak