Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lokalbaner hele vejen til København? (Trafikpolitik)

af tgpsen, 21/2 2020, 12:24 (1736 dage siden) @ ArveprinsKnud

Jeg synes ikke der er noget som helst talentløst ved at have spredte banegårde med et fintmasket net af metroer i mellem.

Berlin har samlet sine banegårde og København gjorde det samme fordi det er praktisk.

Man spreder kapaciteten ud,

Og hvorfor skulle man gøre det? Det er hvad man havde med Københavns anden hovedbanegård og i Berlin da byen var delt.
samtidig med at folk kan målrette deres destination præcis,
?? Hvorfor skulle folk vælge banegård efter destination? Hvilken fordel er der i det?

frem for som i dag, hvor folk der skal fra f. Eks. Vallensbæk til Bagsværd skal hele vejen rundt om Indre By.

En nummer to tunnel for S-tog kunne hjælpe der, men hvad i alverden har det med antallet af banegårde at gøre?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MO554
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak