Lokalbaner hele vejen til København? (Trafikpolitik)
Det burde være målsætningen for næsten alle lokalbaner. Adgangen til de større byer for biler bliver langt sværere/dyrere i fremtiden. Samtidig gør batteritog, at man ikke behøver elektrificere lokalbanerne. Men man er nødt til at tænke langsigtet og i sammenhæng med andre projekter, fx at man ifm et kattegatprojekt prioriterer kapacitet tæt på kbh.
Hvorfor skal alt ind på Hovedbanegården?
Hvor ellers?
Alle mulige andre steder i Storkøbenhavn! For eksempel hele bæltet omkring Ring III fra Lyngby til Glostrup.
/Sarkasme til
Personligt ville jeg foretrække at LINT'en fra Tisvilde drejede af i Lyngby og tog ad den nye Letbane til Glostrup og drejede ad banen her til Roskilde mod København og stoppede i Rødovre. Uden stop naturligvis efter Helsinge (hvor jeg ville stå på). Så ville jeg skam også seriøst overveje offentlig trafik!
/Sarkasme fra
Seriøst: Hold nu op med at gøre de der nødvendige skift til afslutningen af civilsationen som vi kender det. Jeg HAR brugt offentlig trafik fra Blistrup til Tivoli for eksempel så ja, det var til Kh. Tager 360R til Helsinge, Gribskovbanen 5 minutter efter til Hillerød, S-tog 5 minutter efter til Kh. I Hillerød kan man godt lige nå at købe en kaffe så fint lige at skifte.
--
Venligst
Michael Deichmann