Lokalbaner hele vejen til København? (Trafikpolitik)
Det burde være målsætningen for næsten alle lokalbaner. Adgangen til de større byer for biler bliver langt sværere/dyrere i fremtiden. Samtidig gør batteritog, at man ikke behøver elektrificere lokalbanerne. Men man er nødt til at tænke langsigtet og i sammenhæng med andre projekter, fx at man ifm et kattegatprojekt prioriterer kapacitet tæt på kbh.
Hvorfor skal alt ind på Hovedbanegården?
Hvor ellers?
Fraset gæster til Tivoli, ansatte i centraladministrationen og den finansielle sektor og diverse fagforeninger har de fleste mere brug for andre destinationer i hovedstadsområdet.
Så kan de skifte. Det kan du jo selv.
Så hvorfor denne fascination af Bernstorffsgade og omkringliggende stræder?
Der er nogen der har lagt en Hovedbanegård der.
Da jeg fir 30 år siden boede et par mdr. i Oxford og hver dag skulle til det nordlige london indbefattede det skift på Paddington station til Circle Line og dernæst til Northern line.
Intet problem når Tube togene kører med 2-3 min. interval.
Og hvis du havde bosat dig i Potsdam ville du fra dine ture til Berlin have haft den stik modsatte holdning til centralbanegårde. Der er ingen grund til at efterligne engelsk og fransk talentløshed.
Kattegatforbindelsen- er det en ny lokalbane fra Aarhus?
Øh - definition?