Lokalbaner hele vejen til København? (Trafikpolitik)
Da jeg fir 30 år siden boede et par mdr. i Oxford og hver dag skulle til det nordlige london indbefattede det skift på Paddington station til Circle Line og dernæst til Northern line.
Intet problem når Tube togene kører med 2-3 min. interval.
Og hvis du havde bosat dig i Potsdam ville du fra dine ture til Berlin have haft den stik modsatte holdning til centralbanegårde.
Berlin var vel inden genforeningen det vildeste eksempel på manglende centralbanegårde. Friedrichsstrasse, Alexanderplatz, Zoologischer Garten osv. For slet ikke at nævne ulemperne ved to separate S-bane systemer og to separate U-banesystemer, der kørte uafhængigt af hinanden med spøgelsesstationer og grænsekontroller til følge.
Der er ingen grund til at efterligne engelsk og fransk talentløshed.
Jeg synes ikke der er noget som helst talentløst ved at have spredte banegårde med et fintmasket net af metroer i mellem. Man spreder kapaciteten ud, samtidig med at folk kan målrette deres destination præcis, frem for som i dag, hvor folk der skal fra f. Eks. Vallensbæk til Bagsværd skal hele vejen rundt om Indre By.