Passagertal for Kattegatforbindelsen (Generelt)
Da man påregner op til 20.000 passagerer dagligt hvoraf 3/4 kommer fra Store Bælt.
Det passagertal virker fuldstændigt urealistisk lavt. Til sammenligning:
- Køge Bugt-banen har ca. 76.000 daglige passagerer (formodentligt tal fra 2015 eller 2014).
- Togene over Øresundsbron nåede efter 8 år op på det nuværende niveau på omkring 30.000 daglige passagerer.
Især da de 15.000 alligevel får hurtigere rejsetider med Timemodellen end det er tilfældet i dag.
Men de vil spare en hel time med Kattegatforbindelsen i forhold til omvejen via Storebælt under Timemodellen.
Det er forventede antal passagerer ifølge Kattegatforbindelsen.
Det passer sikkert meget godt med det forventede antal.
Hvis det jeg har været fortaler gennemføres vil rejsetiden i toget kunne gøres på 90 min. Og med 10 min. mellem hver afgang fra Aarhus bliver forskellen mindre end halvtimes drift via Kattegat.