Portugal 1974 - afslutning

af Hans T. Møller, 16/2 2022, 07:45 (947 dage siden) @ Hans T. Møller

Tak til alle for positive tilbagemeldinger og links.

@Niels B: Jeg tør ikke sige noget om, hvor E 207 har været indsat gennem tiden? Jeg mødte typen på Vouga- og Corgo-linjerne, og den har også været brugt på Tua- og Sabor-linjerne, men CP kunne læsse smalsporede lokomotiver på bredsporede godsvogne og flytte maskinerne rundt efter behov, så det vil nok kræve en større undersøgelse at finde ud af, hvor E 207 kørte hvornår?

@Keld: Der er uden tvivl bevaret en del materiel fra metersporsbanerne, og lad os håbe, at det ikke går til med tiden. Aktuelle rapporter og fotos er altid en god ting.

@Niels M: Tænk, at materiel fra ex-Jugoslaviens smalspor havnede i Portugal. Det vidste jeg ikke.

@Steen: Desværre fik jeg ikke besøgt Tua- og Sabor-linjerne, men du har jo suppleret fint med din tråd om førstnævnte. I dag ligger der en dæmning og et vandkraftværk en kilometer før Tuas udløb i Douro, og seksten kilometer af den gamle tracé står under vand.

Bedste hilsner


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Jernbanebøger

Lokomotivet Årsskrift 2023

Lokomotivet Årsskrift 2023. Pris 460 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak