Portugal 1974 - afslutning
Tak til alle for positive tilbagemeldinger og links.
@Niels B: Jeg tør ikke sige noget om, hvor E 207 har været indsat gennem tiden? Jeg mødte typen på Vouga- og Corgo-linjerne, og den har også været brugt på Tua- og Sabor-linjerne, men CP kunne læsse smalsporede lokomotiver på bredsporede godsvogne og flytte maskinerne rundt efter behov, så det vil nok kræve en større undersøgelse at finde ud af, hvor E 207 kørte hvornår?
@Keld: Der er uden tvivl bevaret en del materiel fra metersporsbanerne, og lad os håbe, at det ikke går til med tiden. Aktuelle rapporter og fotos er altid en god ting.
@Niels M: Tænk, at materiel fra ex-Jugoslaviens smalspor havnede i Portugal. Det vidste jeg ikke.
@Steen: Desværre fik jeg ikke besøgt Tua- og Sabor-linjerne, men du har jo suppleret fint med din tråd om førstnævnte. I dag ligger der en dæmning og et vandkraftværk en kilometer før Tuas udløb i Douro, og seksten kilometer af den gamle tracé står under vand.
Bedste hilsner