Sammenkobling af lyntog i Langaa

af Oversmeden, 25/5 2020, 21:29 (1692 dage siden) @ Rasmus Rohde

Hvordan var det så den anden vej, når togene skulle deles? Hvordan fik de afgang? Fik delene afgang fra det faste afgangssignal, og hvorledes skelnede man mellem de to forskellige tog?

Det må have været noget nemmere da togdelene skulle hver sin vej.
Min gamle køreplan for K72 siger at:
L15 - Limfjorden ankom til Langå 12.57.
Kl. 12.59 afgik delen mod Fh.
Kl. 13.00 afgik delen mod Str.
Publikum kunne jo få at vide "forreste del til Fh, bagerste til Str" og ellers blot læse skiltene i dørens vinduer.

Det signaltekniske kan jeg ikke udtale mig om hvorledes den lille sag blev klaret.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak