En meget vanskelig - er Nørre-Sundby (Brogade)
Kære Morten
Den bygning, du har fundet frem til, er placeret i den røde cirkel. Det er simpelthen "et forkert sted". Den midlertidige FFJ Brogade station må have ligget i eller lige i nærheden af den gule cirkel (Brogade ligger i cirklens højre side).FFJ's forløb mellem Statsbanestationen og Brogade har ikke ændret sig med tiden. Den er kun strækningen fra Brogade og hen til Nørresundby Havnestation, der ændrede sig, da Sæbybanen kom til - og senere da pontonbroen blev erstattet af den nuværende vejbro.
Jeg vil senere i dag skanne sporplanen fra tilslutningsoverenskomsten 1899. Den nævnte plan kan også ses i Jernbanehistorisk årbog '02, side 24 nederst.
Kære Thomas,
Planen i Tilslutningsoverenskomsten af 1899 dokumenterer intet som helst i relation til 'Nørre-Sundby (Brogade)' 1897-1899. Overenskomsten er jo netop lavet som følge af, at forholdene blev ændret i 1899. Det du betegner som FFJ's forløb mellem Statsbanestationen og Brogade er DSB's tidligere havnebane, som FFJ overtog i 1899. Jeg tvivler stærkt på, at DSB har villet lade sine havnespor blokere af privatbanetog flere timer dagligt. Det omløbsspor, der i Jernbanehistorisk årbog '02 er udnævnt til at være FFJ's endestation, har DSB haft brug for i forbindelse med rangeringen på havnebanen, ligesom der givetvis har kørt materialetog i forbindelse med anlægget af Nørresundby H og Sæbybanen. Jer tror ikke på persontrafik på et i forvejen så belastet spor.