En meget vanskelig - er Nørre-Sundby (Brogade)
Ja, undskyld, at jeg slettede igen, Lars, men nu tror jeg, at jeg har fundet det rigtige sted - lidt længere mod vest.
På kortet herunder har jeg med stjerner markeret de fire fotopunkter, og de omkringliggende bygninger passer; både den høje ejendom yderst th. på foto 1, den lave ejendom med kvisten, og så den skrå ejendom, hvor man også aner de "skrå" tagsten på fotoet. Træerne passer også, men det lille skur ser ud til at være borte i 1954 (luftfoto). Det høje tag, som anes på fotoet fra perronsiden passer også med en bygning på husets modsatte side. Banens linjeføring gennem Nørresundby var i de første år (1897-1899) ikke den endelige.
Kære Morten
Den bygning, du har fundet frem til, er placeret i den røde cirkel. Det er simpelthen "et forkert sted". Den midlertidige FFJ Brogade station må have ligget i eller lige i nærheden af den gule cirkel (Brogade ligger i cirklens højre side).
FFJ's forløb mellem Statsbanestationen og Brogade har ikke ændret sig med tiden. Den er kun strækningen fra Brogade og hen til Nørresundby Havnestation, der ændrede sig, da Sæbybanen kom til - og senere da pontonbroen blev erstattet af den nuværende vejbro.
Jeg vil senere i dag skanne sporplanen fra tilslutningsoverenskomsten 1899. Den nævnte plan kan også ses i Jernbanehistorisk årbog '02, side 24 nederst.
Bedste hilsner
Thomas