Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Østjysk net af letbane, tog og bus om 12 år (Trafikpolitik)

af Andersen, 29/9 2013, 09:23 (4082 dage siden) @ Søren J

Nej, Aarhus er ikke hovedby i noget som helst. Den lader bare som om, den er.
Fx. har byen lukket sit turistkontor, og kunne kun byde på Internationalt Melodi Grand Pris, fordi den endnu mindre by Herning havde en passende koncertarena.

Hvor er du syg at hører på. Jeg er også bosat i Randers af midlertidig karakter, jeg kommer fra Horsens og har boet få år i Aarhus tidligere. Aarhus er i den grad hovedbyen i Østjylland, du kan nævne alt dit kulturævl, men universitertet, og en hel masse andre uddandelser ligger i Aarhus. I forhold til Aarhus er Randers, Horsens og flere andre byer bare sovende forstæder. At påstå noget andet er idioti

SJ fra Rd

I forhold til Fyn og Sjælland (hvor ALLE ved hvad der er hovedbyerne) er den holdning vel noget typisk øst-jysk. Hvis man spørger borgmestrene fra samtlige byer op langs den jyske højderyg er netop deres by den vigtigste i verden og bør ha' højhastighedstog i alle retninger. De vil ikke spises af med et slags S-togsnet (efter min mening en glimrende idé, bor selv i Fredericia). Talte med en mand fra Vejle, han var overbevist om at den gamle bane blev nedlagt, almindelige mennesker kan bare ikke rigtig tænke ud af boksen, når det gælder nye jernbaner. Motorveje er noget helt andet...bare plastre hele jylland til med dem, men bliver talt om den mindste smule ny jernbanestrækning, hyler folk op.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Svenska-lok
Ringsted i snestorm
Ringsted i snestorm

Webmaster Tommy Nilsson var den 28. december 2001 i Ringsted midt i en snestorm. Det kom der denne fotoreportage ud af. Det lykkedes at holde kameraet nogenlunde fri for sne selv om sneen væltede ned.

Læs mere

Jernbanebøger

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel. Pris 250 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak