Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Østjysk net af letbane, tog og bus om 12 år (Trafikpolitik)

af L.H. Jensen, 20/9 2013, 22:06 (4091 dage siden) @ BoergeOf61

Aarhus _er_ hovedbyen i regionen, uanset hvad Randers, Silkeborg, Viborg eller andre småbyer måtte mene om sig selv...

Overført til dit eksempel svarer min holdning til Aarhus til, at Mariager kaldte sig en storby, fordi den var en stationsby, og jernbanen mellem Randers og Mariager blev opfattet som en hovedstrækning, mens den var ved at blive nedlagt.

Edit: Jeg kunne tilføje, at Randers har sin regnskov, Silkeborg har Aqua, Grenå har Kattegatcentret og Djursland har både Skandinavisk Dyrepark og Ree Park. Det nærmeste, Aarhus kommer, er vist Naturhistorisk Museum med udstoppede dyr... Desuden undrer det mig, hvor Stadionhallen i Aarhus blev af. Den blev tidligere brugt til store koncerter, men det gør den åbenbart ikke længere.

Øhh .., der har sådan set aldrig gået jernbane mellem Randers og Mariager - ikke direkte i al fald. Og kun privatbanestrækningen mellem Fårup og Mariager er "nedlagt" (og det er den så alligevel ikke :-) )

Så trods dine 16 år i Randers, lader dit lokalkendskab en del tilbage at ønske ...

Men derfor vil jeg da ikke ubetinget afvise, at du kan have ret på andre områder.

God weekend!

vh
LH

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak