Billeder fra Frederikshavn Gl. Station
På billedet ses udkørselssignalerne, og de kan vise rød eller grøn (Stop hhv Kør).
/Jan
Og de fire U-signaler overlevede - de endte hos MHVJ, hvor eet i dag findes som I-signal i Mariager (omend på en anden mast), mens et andet er I-signal i Handet. Og de to sidste ligger vist stadig på lager ...vh
LH
Hej Lars Henning
Tusind tak for oplysningen.
Tilsyneladende nåede daglyssignalerne kun at sidde der i nogle få år, inden stationen blev nedlagt.
Når man ser nærmere på monteringshullerne i forpladerne var de ikke boret ens på nogen af dem (se f.eks. bogen "Frederikshavn Jernbanestation" af Lauge Bock, side 64-65) - var der mon tale om genbrug ?.
I fik også Skagenbanens drejeskive til Mariager - hvilke andre genstande fra Frederikshavn Gl. Station kan man genopleve hos jer ?. Så vil jeg kigge nærmere efter, næste gang jeg kommer og "generer" jer
Jeg mener at have set et billede af indkørselssignalet til Mariager her på nettet eller i en bog - fik I også gittermasterne til signalerne med ?. Og i givet fald, hvor høje/lange er de ?. Og fik I også "signalbroen" med, sådan at jeg eventuelt kunne få målene på den ?.
På forhånd tusind tak.
--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen