SIN (V) Frederikshavn gamle havnebane
Det lyder logisk, at holde foran rangergrænsemærket. Ikke blot logisk - det var jo et krav. Det er bare spøjst, at man har placeret "perronen" på vestsiden af overkørslen; for det har jo haft den konsekvens, at toget har skullet holde ude i overkørslen, mens lkf/rangerlederen steg ned, snakkede i telefon og steg op.
Alt dette har sandsynligvis været beskrevet i en lokal instruks. Eller det har måske været beskrevet i SIN (V), hvis ældre sider jeg i skrivende stund ikke har ved hånden.
I SIN (V) er det ikke beskrevet - jf nedenståendestående. Men det betyder ikke, at der ikke har fandtes en lokal instruks.Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Arkiv: Thomas Boberg Nielsen
Hej igen, Thomas
Tusind tak for inputtet og indblikket.
Hvis du har yderligere oplysninger om signalanlægget på Frederikshavn Gl. Station, kan du så se hvornår vingesignalerne for udkørslen (DSB og SB) i nordenden af stationen blev udskiftet til dagslyssignaler ?.
Efter Georgs, Jens' og dine billeder i denne tråd at dømme, så skete det efter 1972/1973, dvs. i stationens allersidste leveår.
På forhånd tusind tak.