Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fotoetik og jura (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 6/10 2011, 00:26 (4799 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Til de tidligere tråde:

1) Ja, -et er at spørge om lov og få lov, --men husker vi lige at få det med, at vi gerne vil lægge det på nettet (til offentlig beskuelse for alle og enhver) ???

2) Ja, -det er fint at have den juridiske ret på sin side, men jeg vil hellere have den moralske.

Uanset om det er juridisk tilladt, vil jeg selv meget have mig frabedt, at der tages fotos af min have -med eller uden personer- fotografier, som jeg kan finde på nettet 14 dage senere.

------------

Alt i alt gode meninger / synspunkter som vi bare børe tage med i betragtning næste gang: Vil Du / I selv lægge hus og/eller have til sådanne billeder, der skal på nettet??? Hvis svaret er: Nej, så lad også selv være. Er svaret: "Ja", --ja så er det jo med at holde sig indenfor juraen.

Hilsen, ----tak for nogle gode indlæg.

Erik V. Pedersen
www.evp.dk

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Veterantog kalender
Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak