Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Langelandsbanen 100 år (+ 2 fotos & link) (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 4/10 2011, 20:12 (4800 dage siden) @ Hans-Henrik Landsvig

(...)
Som det fremgår af det ene billede, er der tale om grusveje det sidste stykke, men der er absolut intet på stedet, der indikerer, at vejene er privat område. I så fald havde jeg respekteret det.

I finder den gamle stationsbygning på Google Earth på 54°47'12.55"N - 10°42'38.07"Ø

Det er nemt at se, hvor jeg har taget billederne fra.
(...)

Med venlig hilsen
Hans-Henrik Landsvig

-------------

(og her er det evp, der har fremhævet det ovenstående, jeg vil svare på)

Ja, --ingen tvivl om, at Du er på helt offentlig vej, --grusvej, men almindelig tilgængelig for alle. Jeg har selv stået samme sted og taget det/de samme foto (ret forstået). Så på det punkt, er der ikke noget "at komme efter".

Problemet (hvis det er et problem ?) ses jo ofte i forbindelse med gætterier her på Forum. Ganske morsomme for Forum´s seere, men hvad mon de nuværende ejere synes. Det er ikke alle gamle stationer, der er lige "fotogene" så mange år efter nedlæggelserne landet over. Heller ikke set fra gaden/vejen.

Jeg har også taget mine billeder fra Langelandsbanen, men regner med at vente 40-50 år inden jeg lægger dem på min "side" :-) .

I øvrigt er det pudsigt, at Du evt. gerne ville inviteres indenfor. Nogle af mine nærmeste bekendte, som jeg har drøftet dette med, har hørt mig fremsige nøjagtigt det samme ønske om en invitation, måske en lille let frokost eller bare et glas vin (der skulle gerne være tid til at glæde sig over tilstedeværelsen). Mit ønske gælder dog bare en anden station, som jeg kastede min "kærlighed" på (og det er ikke caféen/restauranten i Kædeby, jeg skriver om, selvom deres mad sikkert er meget fin - det så bestemt sådan ud).

På "min" station så der rigtig hyggeligt ud, --som om sidste tog næsten lige var kørt for kun 10 år siden :-) .

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=langelandsbanen

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Veterantog kalender
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S

Sjællands Odde består primært af sten og grus, som er ført dertil af skiftende havstrømme. I næsten 100 år blev disse materialer gravet ud, knust, sorteret og fragtet bort, og en 600 mm smalsporsbane med både damp- og diesellok spillede en vigtig rolle i et effektivt transportsystem.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak