Langelandsbanen 100 år (+ 2 fotos & link) (Generelt)
Du skriver: Hvor ”StreetView har været forbi”. (Min fremhævning).
Jeg mener, det er fuldt tilstrækkeligt, at fotovognen kunne have været forbi. Og det kunne den her.
Som det fremgår af det ene billede, er der tale om grusveje det sidste stykke, men der er absolut intet på stedet, der indikerer, at vejene er privat område. I så fald havde jeg respekteret det.
I finder den gamle stationsbygning på Google Earth på 54°47'12.55"N - 10°42'38.07"Ø
Det er nemt at se, hvor jeg har taget billederne fra.
Google’s fotovogn har kun været på den nærliggende landevej – men det er jo ikke usædvanligt i andet end storbyer.
Og hvis den havde taget turen ad alle småvejene, havde jeg slet ikke behøvet at tage til Langeland……
Bortset fra, at det er et dejligt sted, også når man ikke beskæftiger sig med afdøde jernbaner.
Hvis jeg havde bragt disse billeder på min egen hjemmeside, og nutidens "stationsforstander" bad om at få dem fjernet, ville jeg naturligvis indgå i en venlig dialog, hvor jeg påpegede, at også mine fotos har betydning i en historisk sammenhæng, selv om de er ganske nye.
Og så ville jeg da håbe på at vi skiltes som venner, og at jeg fik en invitation til at se bygningen indvendigt.
Det er mit klare indtryk fra www.evp.dk, at H. Boysen-Møller har kælet lige så meget for interieuret som for eksterieuret på sine bygninger. Jeg håber, at mest muligt er bevaret - også inden døre.
Med venlig hilsen
Hans-Henrik Landsvig