Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Langelandsbanen 100 år (+ 2 fotos & link) (Generelt)

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 4/10 2011, 18:37 (4800 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Jeg tror nok, at enhver har ret til at forevige lige præcis hvad der passer en, sålænge man befinder sig i det offentlige rum. Hvis du altså fotograferer et hus ude fra vejen, så tror jeg seriøst ikke, at der er noget at komme efter.

-----------

Nej, --måske ikke juridisk --men jeg ville have det dårligt, moralsk.

Det er her, spørgsmålet kommer ind ! ! !

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=lb---rullende-materiel

Hvis huset er belliggende et sted, hvor StreetView har været forbi, så ville jeg som sådan ikke have de store kvaler.
Jeg ville formentlig altid fjerne et billede, hvor beboeren direkte har henvendt sig, og frabedt sig offentliggørelse, men det er jo mere for at være flink ved sine medmennesker, end for at vade ud i den juridiske diskusion.

Hvis ikke StreetView har været forbi, ville jeg tage en vurdering af trafikken foran og bagved huset.
En offenlig cykelsti, a la Alhedestien, ville jeg nok ikke have kvaler med at offentliggøre, men et hus for enden af en markvej eller ligende, ville jeg nok springe over.

Hvilke regler Tommy vil stå inden for, er selvfølgelig hans eget valg, da siderne her jo offentliggøres under hans ansvar.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak