NY status fra ING.dk på ic4 (Generelt)
Hvis ikke 185 lokomotiverne opfylder disse krav, er det vel ganske forståeligt at han afviser at DSB lokomotivfører skal køre dem. Jeg ved ikke om der er andre aftaler med DB Schenker omkring indretningen af førerrum - gør du det ?Hectorrail er Norsk ejet. DB Schenker er Tysk, medens DSB er dansk, alene det kan jo meget vel betyde at der ikke hersker de samme aftaler, bla. ved jeg at arbejdstidsaftaler er lidt anderleds hos DB Schenker end hos DSB.
Spørgsmålet er så om det er urimelige krav? De selvsamme udenlandske ejede lokomotiver fremføres da af danske lokomotivfører, og hvis de kan, kan jeg ikke se problemet i at en lokomotivfører ved DSB skulle kunne fremføre sådan et lokomotiv, og jeg tvivler på at en DSB lokomotivfører har en ret meget anderledes arbejdsdag "bag ved roret" end en lokomotivfører Schenker eller Hector..Man har nok fanget Ulrik på en dårlig dag hvor kan kun så begrænsninger frem for løsninger på de problemer DSB er i, for med den driftstabilitet EA lokomotiverne har i dag, ville det nok ikke have været nogen dum ide at lade dem afløse af en 185 eller 146..
Hej Thomas
Urimelige ? hvem skal så afgøre det ? De fleste af de krav der er stillet handler om at minimere gener og skader - er det urimelige krav ? eller synes du at lokomotivførerren skal udvise "samfundssind" og ricikere helbredet, fordi banen er "på røven" prøv en gang at se på et førerrum fra et indisk lokomotiv, der er ikke taget hensyn til brugerne. Hvordan tror du Ulriks medlemmer ville reagere hvis han pludselig sagde god for noget der ikke opfyldte kravene ?
og næste gang etaten så skulle have nyt matriel, ville man sige "der er ingen grund til at opfylde kravene, fjolserne godkender den aligevel" Næh Ulrik udviste bare ansvarlighed og troværdighed ved at stå ved vedtagne regler m.m. hvis det var det der lå til grund for hans afvisning.
Du bedes erindre at jeg skrev at jeg ikke havde kendskab til sagen med 185 erne i mit første indlæg, det betyder at jeg ikke ved hvad der ligger til grund for Ulriks beslutning, det jeg gjorde var at ridse nogle mulige forklaringer op, om Ulrik havde en dårlig dag ved jeg ikke, men det er stadig ikke hans ansvar at DSB har de problemer de har og det er heller ikke lokomotivførernes - hans ansvar er DJ personalets ve og vel, set ud fra deres interesser og det passer han rimelig godt, hvis DSB ledelsen havde passet deres ansvar, lige så godt - havde vi ikke haft de problemer vi har.
Venligste hilsner
Flemming