Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Surt opstød om ING.dk vedr IC4 (Generelt)

af UTJ, 20/8 2011, 18:27 (4848 dage siden) @ re20000

Jeg synes det er skuffende at ING.dk gang på gang viser sig sensationslysten som Ekstra Bladet på en liderlig dag. Ingeniører burde hævde deres faglige niveau og stolthed ved at holde sig til fakta og ikke løbe med en halv vind. Gang på gang har vi set overskrifter som denne nye:
DSB opgiver stor satsning med IC4-toget
Selvom der ikke er kommet noget officielt frem om det og selvom projektet så alligevel er fortsat. Og Kommentarerne fra de "menige ingeniører" nedenunder lader da bestemt ikke selv de værste af vore bidragydere noget tilbage i hånende nedgøren og selvhævdelse. Her er vi de rene englebasser!. Bortset fra at politik hele tiden bliver blandet ind i "sagligheden" idet alt offentligt pr definition er evnesvagt eller korrupt og al privat virksomhed drives af forfulgte uskyldigheder. Jeg må indrømme at jeg ikke har den store respekt for den sides objektivitet mere.

Nold

Desværre er DSB's håndtering af IC4-farcen og politikernes accept af at lade det stå til i så lang tid en sensation. Kontrakten burde forlængst være lagt til offentlig skue, ligesom de faktiske driftforhold burde være tilgængelige og lagt på DSB's hjemmeside, så skatteyderne kunne følge med i denne investerings udvikling.

Det er desto mere en sensation i og med at DSB i de sidste 10 år har fyret adskillige folk som netop har gjort opmærksom på at IC4 bare ikke duer. Der skal trods alt meget til at ingeniører kan komme til en konklusion at man ikke kan få noget ud af et tog.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker

De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak