NY status fra ING.dk på ic4 (Generelt)
Desværre er DSBs førerrum ikke kun indrettet efter Ulrik hoved, det er naivt at tro han har så stor magt - desværre. Der er stadig masser af uhensigtmæssigheder i danske førerrum, det kan have uheldige konsekvenser for dem der bruger dem, mange af dem i 30 - 40 år, dårlig ryg, trækskader og meget andet - så der er nok en ganske god grund til at han forsøger at få så stor indflydelse, som mulig.
Så er der noget her jeg ikke forstår.
For nogen tid siden blev det undersøgt at bruge Railion 185'ere i nattoget Kh-Pa-Kh. Så vidst jeg er orienteret, så røg det forslag grundet Hr. Salmonsens førerrumsidéer.
Sært at indretningen af førerrummet blev et problem da lokomotiverne skulles fremføres af DSBs folk, idet Railion og Hector allerede havde 185'er her i landet uden at førerumsindretningen var et problem. Denne form for forskelsbehandling (både af egne medlemmer og operatører) virker ikke fremmende for troværdigheden.
Og det er denne forskelsbehandlingen jeg ikke fatter - der bør være en koncis linje i sådanne forhold.
Men bortset fra ovenstående, så bliver vi ret hurtigt enige om at folk ikke skal blive syge af at gå på arbejde.