NY status fra ING.dk på ic4 (Generelt)
Hvis ikke 185 lokomotiverne opfylder disse krav, er det vel ganske forståeligt at han afviser at DSB lokomotivfører skal køre dem. Jeg ved ikke om der er andre aftaler med DB Schenker omkring indretningen af førerrum - gør du det ?Hectorrail er Norsk ejet. DB Schenker er Tysk, medens DSB er dansk, alene det kan jo meget vel betyde at der ikke hersker de samme aftaler, bla. ved jeg at arbejdstidsaftaler er lidt anderleds hos DB Schenker end hos DSB.
Spørgsmålet er så om det er urimelige krav? De selvsamme udenlandske ejede lokomotiver fremføres da af danske lokomotivfører, og hvis de kan, kan jeg ikke se problemet i at en lokomotivfører ved DSB skulle kunne fremføre sådan et lokomotiv, og jeg tvivler på at en DSB lokomotivfører har en ret meget anderledes arbejdsdag "bag ved roret" end en lokomotivfører Schenker eller Hector..
Man har nok fanget Ulrik på en dårlig dag hvor kan kun så begrænsninger frem for løsninger på de problemer DSB er i, for med den driftstabilitet EA lokomotiverne har i dag, ville det nok ikke have været nogen dum ide at lade dem afløse af en 185 eller 146..
--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu