Slut med togkaos på Sydbanen! (Generelt)
Jeg kunne hurtig finde et udbud hvor tildelingskriterier er sat til "Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne"
https://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/PublicTenders/ViewNotice/257120
Du kommer igen med en myte, som ikke holder.... For der er mange mulige former for udbud, hvor pris kun er en af de parametre. Banedanmark har meldt ud de at arbejder finde en bedre form for udbud af sporarbejder.
Hvor meget vægter pris i evalueringsmodellen?
Det syntes ikke at fremgå af linket eller er jeg blot fattesvag?
Skulle økonomi vægte højt, så skal en given entreprenør blot blive no. 1 på dét parameter og nummer 2-3 stykker på resten, så vinder pågældende firma.
Nu er min pointe at flere mulige måder at håndtere et udbud på. Fx har Arriva fremhævet udbud på havnebusser i København, som et godt udbud, hvor processen gjorde at der kom et bedre resultat ud end det i første omgang var påtænkt.
https://ansvarligeindkob.dk/elhavnebusser/
I det indlæg, hvor jeg hørt om det udbud, der var der kritisk hvordan udbud af tog i "Arriva"-området foregå den sidste gang, da der ikke var specielt muligheder for at kommer med alternativer.
Der er firmaer, som konsekvent byder lavt for at få arbejdet. Man kan nærmest kalde det en forretningsmodel.
NÅR der findes huller/uoverenstemmelser mellem virkeligheden og beskrivelse/dokumentation, så forlanges ekstrabetaling.....og dét er dér pengene tjenes.
Og pludselig er det billigste tilbud ikke billigt mere......men tiden er ved at være gået og hvor længe kan BDK holde til at strækningen ikke er fuldt åben?
Svære spørgsmål på en mandag.
Køre Peter . Jeg kender godt den slags, da jeg har gennemgået og godkendt ekstraarbejder ved et par byggeprojekter. Det var noget som blev diskuteret ved valgt af tilbud. Så jeg har ikke behov for din belæring.
Men du vil gerne fremstå som ''klog''. Hvad er problemet for Banedanmark m.h.t. udbud af sporarbejder. Hvad kan de gøre? De arbejder med udbudsprocesen, så de kan få bedre udbud og udførelsen af selve arbejdet.