Slut med togkaos på Sydbanen! (Generelt)
Nu er Banedanmark ikke specielt lønførende. Hvis nogen skal ud så skal også have en ny ind.... men ikke har den samme erfaringen, som den du vil sende ud..... for der er ikke specielt mange steder, hvor man arbejder med jernbaneanlæg... Og Banedanmark har overdraget projekter til Vejdirektoratet, da de pt. har ledige ressourcer.
Det meste af arbejdet (både her og ved andre projekter) leveres af private rådgivere og entreprenører.
Men mon ikke de forsinkede ombygninger giver anledning til en kraftig evaluering? Banedanmark er begyndt at insource arbejdsopgaver for at have mere styr på leverancerne, men måske man skal gå endnu videre?!
Vejdirektoratet - de er åbenbart ret involveret, som jeg læser det?! De har nok opdaget, at det ikke er nemt at styre jernbaneprojekter..... (det går ikke for smart med den nye Storstrømsbro).
Forsinkelserne på Storstrømsbroen har da foreløbig intet med jernbane at gøre mig bekendt. Det er selve broens konstruktion der er forsinket, jernbanen er da slet slet ikke en del af projektet endnu som sådan.
Jernbaneanlægget er da - i høj grad - en del af anlægget.
Se bare de problemer forsinkelsen betyder for driften (med eltog) til Nykøbing F!!
Ja det er en del af anlægget. Men det er jo ikke den del der har skabt forsinkelsen! Det var det der er min pointe. Jernbanedelen er jo slet ikke nået til at gå i gang med. Foreløbig skal bropiller og brofag osv op før man begynder at tænke på det jernbanemæssige. Og når forsinkelsen meldes ud længe inden man skal i gang med det jernbanemæssige, så tænker jeg ikke det jernbanemæssige af broen er årsag til forsinkelsen... Så havde det også været forsinket hvis det var en ren vejbro.
.... men det gør da ikke problemet mindre for de, der har tænkt at bruge jernbanen som transportmiddel.
Nej selvfølgelig ikke. Men min kommentar gik på kommentaren om at de har opdaget at det ikke er nemt at styre jernbaneprojekter... Og så er min pointe bare at den forsinkelse der, intet har med at gøre at det er et jernbaneprojekt.
Det er en kombineret vej- & jernbanebro.
Så derfor kan forsinkelsen vel ligevel skyldes vej som jernbanedelen?
Ved vi overhovedet hvad som var udfordringen for det italienske konsortium?
--
Søgaard Trinbræt
[Besvarer ikke indlæg hvor pågældende ikke kan holde en god tone!]