Slut med togkaos på Sydbanen! (Generelt)
Jeg skal gerne vedgå mig, at jeg ofte er kritisk.
Min tilgang er nok at når jernbanen koster på den anden side af 10 milliarder om året, ja så kan vi godt forvente os et professionelt setup. Og ja der er dygtige folk, men undskyld mig, det modsatte er også tilfældet.
Professionelt lidt defus begreb. Men selv det mest professionelle organisationer har ikke præfekt information. Fx blev problemet med validitorer først afdækket da 2 projekter have brugt samme ressource... Men det blev kortlagt hvad der var og der blev prioriteret imellem projekter. Og tidsforbruget til sikringsanlægget blev undervurderet - det kræver præfekt information at ramme rigtig...
Men hvad er dine egne erfaringer med at styre komplekse projekter med ukendte faktorer?
Og så har jeg det sådan, at hvis der ikke leveres, så er det ud af klappen.
Nu er Banedanmark ikke specielt lønførende. Hvis nogen skal ud så skal også have en ny ind.... men ikke har den samme erfaringen, som den du vil sende ud..... for der er ikke specielt mange steder, hvor man arbejder med jernbaneanlæg... Og Banedanmark har overdraget projekter til Vejdirektoratet, da de pt. har ledige ressourcer.