Europasporet (Trafikpolitik)
Nej, det er rigtigt. Dog kunne det også være en idé at bygge selve banegården om, da den har brug for det før eller siden. Altså med andre ord så istedet for at bygge en ny underjordisk del under Tivoli, så bygge selve hovedbanen om og bygge den i 2 dele. En nedre og en øvre del, sådan at den bliver renoveret og fremtidssikret med de kapacitets problemer der vil opstå senere hen i takt med at trafikken vokser.
Det kan nok nemmest gøres ved at bore et nyt tunnelrør til S-banen mellem Dybbølsbro og Nordhavn. Dette tunnelrør bør have 11 m indvendig diameter, herved kan begge S-togsspor ligge her.
Hvis S-banen herved flyttes til et nyt tunnelrør, kan den gamle S-bane mellem Kh og Kk ombygges til fjernbanestandart. Således er der 4 spor i røret til fjerntog og 12 perronspor til fjern på Kh og 6 perronspor på Kk til fjern.
Mon ikke dette kan fremtidssikre fjernbanen mellem Kh og Østerport?
--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling