Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Europasporet (Trafikpolitik)

af ThomasTT, 21/5 2020, 01:36 (1648 dage siden) @ DSB Elskeren

Nej, det er rigtigt. Dog kunne det også være en idé at bygge selve banegården om, da den har brug for det før eller siden. Altså med andre ord så istedet for at bygge en ny underjordisk del under Tivoli, så bygge selve hovedbanen om og bygge den i 2 dele. En nedre og en øvre del, sådan at den bliver renoveret og fremtidssikret med de kapacitets problemer der vil opstå senere hen i takt med at trafikken vokser.
[image]

Men hvorfor har den brug for en udvidelse før eller siden? Og er det ikke i praksis opgivet som værende alt for dyrt og voldsomt generende i byggefasen? Jeg har svært ved at se problemet i at lade flere tog køre over ny ellebjerg i takt med, at trafikken vokser. København er stor nok til, at det burde være en fordel


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Valby Gasværk
Valby Gasværk

Valby Gasværk åbnede i 1907 og fik fra starten leveret kul fra gashavnen i Københavns havn via en 5 km lang jernbane ejet af gasværket. Her er historien om Valby Gasværks jernbane, lokomotiverne og vognene.

Læs mere

DSB MY1153

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak