HH-forbindelsen - Information til offentligheden (Trafikpolitik)
Af kommissoriet for strategisk analyse af HH-forbindelsen fremgår det at:
Der skal også opstilles en kommunikationsplan, og i henhold til kommunikationsplanen skal offentligheden løbende informeres om projektets indhold og resultater. EU-logoet skal bruges i forbindelse med afrapporteringer.
Tidsplan
Den strategiske analyse/forberedende studie skal gennemføres i løbet af 2 ½ år. Arbejdet igangsættes 1. juli 2018 og afsluttes 31. december 2020.Kommunikation
Der vil blive udarbejdet en kommunikationsplan, som danner grundlag for kommunikationsaktiviteterne gennem projektet.
Kommunikationsaktiviteterne vil dels omfatte skriftlig formidling via hjemmesider og tidsskriftartikler og dels involvering af interessenterne gennem workshops og ved oplæg og deltagelse i relevante konferencer.
Arbejdssproget for arbejdsgrupperne og formidling af resultater er ”dansk/svensk”.https://www.trafikverket.se/contentassets/ca77f147b92c429cac2247a1d0252434/endelig-komm...
--------------
Notatet omhandler jo primært en vejforbindelse og/eller en kombineret vej-/baneforbindelse i det man - meger rigtigt bemærker at godstog ikke kan køre gennem København og en baneforbindelse dermed kun bliver til persontog.
Det gør derfor at en kombineret vej-/ baneforbindelse bliver mindre interessant og også meget dyrere.
Skal man aflaste Øresundsbroen og godstrafik over denne og Amager kræver det anlæg af en ny bane vest om København.
Kunne måske kombineres med en ringforbindelse enten for regionaltog eller med spor til S-tog fra Helsingør over Hillerød til omkring Høje Taastrup eller Roskilde.Men det evner man nok ikke at beslutte.
Enig, det er det eneste rigtige at gøre på lang sigt, det giver ingen mening at Kastrupbanen skal belastes af så mange godstog.
At en Ring 5-jernbane forbindelse nok heller ikke vil være den dårligste investering ud fra et passagersynspunkt er jo kun godt.