Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Har jernbane i DK en fremtid - KONKLUSION (Trafikpolitik)

af Pyloriis, 10/12 2019, 13:58 (1809 dage siden) @ pjl

Det var under halvdelen af hvad bl.a. jeg skrev, med en del-konklusion på næsten det modsatte af det bl.a. jeg skrev - med en generel afsluttende bemærkning om at “jeg” (læs: alle andre) vist ikke har prøvet at sidde i trafikken om morgenen.

So be it - så fik jeg også lært noget af debatten.

Korrekt - hvis du tænker på nedenstående:

Så har jeg undladt de områder som du nævnte som bl.a.

Mikro-mobilitet synes jeg mangler, hvorfor skal vi løse problemet med tog, bus og metro? Hvad med Cykler, Løbehjul, Sko og ”Autonomous Pods”.

Eller heller har jeg taget dette med:
Hvad angår dem, der pendler længere, så ville jeg hellere arbejde på (og for) at reducere deres behov for at skulle transportere sig selv end at bruge (spilde vil jeg argumentere) penge på at flytte dem mellem transportformer – at de ikke skal køre lange distancer er langt bedre for miljøet.

Eller dette:
Øh nej, hvis du virkelig ønsker en ”grøn omstilling” så laver du markant om i samfundet og på den måde hvorpå en arbejdsplads eller offentlig institution ser ud. Så taler vi skoler og børnehaver i samme bygning (eller karé) som arbejdspladserne, større koncentrationer af arbejdspladser i klynger, bedre muligheder (måske endda lovmæssig tilskyndelse) til distancearbejde og, undskyld jeg siger det, færre Bilka’er og mere Amazon. Samtidig lukker du de fleste bymidter for biler, reducerer antallet af vejbaner på hovedfærdselsårerne kraftigt og bygger mere metro/letbane.

Ovennævnte går jo mest på hvad der sker / kan ske i selve København / Frederiksberg kommuner og i beskedent grad på hvad der sker / kan ske i nærmeste områder og slet ikke hvad de som dagligt pendler til Hovedstaden har brug for.

Jeg er langt henad vejen enig med dig i disse betragtninger - men de besvarer ikke spørgsmålet og kan IKKE være til nogen gavn for de daglige pendlere fra resten af Sjælland.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak