JP mener: Dybt latterligt at tale om “lyntog” (Trafikpolitik)
Det ironiske er, at det der gør en jernbane over Kattegat mest sandsynlig er at glemme alt om den.
Fokuser på de reelle problemer og få udviklet banens potentiale. Få fjernet kapacitetsbegrænsinger, udviklet stationer osv, så vil passagertallene stige.når først de stiger, vil der komme flere midler til større investeringer, og når man for alvor begynder at fjerne biler fra motorvejene vil langt større investeringer være mulige og med flerdoblede passagertal vil behovet for Kattegat stige og økonomien men.
Problemet er at tilhængerne vil have deres legetøj nu. Lige nu.
Fuldstændig enig med dig Thomas.Her og nu og i de næste 30-50 år er jernbane over Kattegat No Go.
Hvad betyder det, at den ikke kan besluttes politisk? Det kan den selvfølgelig når tilstrækkelig mange politikere går ind for den.
Men lykkes det at få flere over i toget ved at forbedre forholdene - ja så kan en jernbane på sigt også over Kattegat give god mening.
Jernbane på Kattegatbroen vil give god mening allerede nu, men ikke hvis den skal bygges separat fra bilbroen.
At bygge den nu vil blot forplumre hele billedet og gøre jernbanedrift især over Fyn endnu ringere.
Altså billedet af en ny hh-bane Kbh - Odense?
Nu er jeg i mit gode humør så jeg vil foreslå, eftersom en ny hh-bane Kbh - Odense sandsynligvis vil krydse bæltet i linjen Reersø - Romsø, at den udgår fra f.eks. Mørkøv på hh-banen Lejre - Kalundborg