Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

JP mener: Dybt latterligt at tale om “lyntog” (Trafikpolitik)

af ThomasTT, 3/9 2019, 12:38 (1907 dage siden) @ pjl

Nej - nu må du ikke begynde at anbefale at kørsel via Lille Bælt kan benyttes!:-D :-)


Kattegat med jernbane kommer aldrig til at ske. Og styrker man Lillebælt i én eller anden form, så kommer bilbroen over Kattegat heller ikke... thank god.

"Aldrig" er et dårligt ord. Det handler formentlig kun om tid. Spørgsmålet er, hvad man. Gør i den tid.

Det ironiske er, at det der gør en jernbane over Kattegat mest sandsynlig er at glemme alt om den.

Fokuser på de reelle problemer og få udviklet banens potentiale. Få fjernet kapacitetsbegrænsinger, udviklet stationer osv, så vil passagertallene stige.når først de stiger, vil der komme flere midler til større investeringer, og når man for alvor begynder at fjerne biler fra motorvejene vil langt større investeringer være mulige og med flerdoblede passagertal vil behovet for Kattegat stige og økonomien men.

Problemet er at tilhængerne vil have deres legetøj nu. Lige nu.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S

Sjællands Odde består primært af sten og grus, som er ført dertil af skiftende havstrømme. I næsten 100 år blev disse materialer gravet ud, knust, sorteret og fragtet bort, og en 600 mm smalsporsbane med både damp- og diesellok spillede en vigtig rolle i et effektivt transportsystem.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak