JP mener: Dybt latterligt at tale om “lyntog” (Trafikpolitik)
Det er jo også til grin at vi på mange jernbanestrækninger stadig kun kører med en hastighed på 120 km/t. Mig bekendt er det da helt tosset på Thybanen der Har man stadig en strækningshastighed på 75 km/t. Til trods for at mange overkørsler er fjernet og flere har fået sat bomme op.
Mellem Give og Jelling må man kun kører 110 km/t. Dybt latterligt, i Grejsdalen er det kun 70 km/t ved godt at det kurver en del ned igennem Grejsdalen men man kunne nu godt sætte hastighede op til 90 km/t uden det ville betyde det helt store på komforten.
Det er lige som om at en hastighed der blev fastsat på en strækning i fordums tid, så kan det ikke lade sig gøre at ophæve den igen, hvorfor ikke spørger jeg bare.
Ved godt nogen nok kommer med en masse dødsyge undskyldninger om dit og dat, tændsteder til overkørsler, synlighed af signaler osv. Osv...
Flere steder har man lagt nye skinner hvorfor har så ikke blandt andet flyttet tændstederne til overkørslerne når man nu var igang alligevel. Men typisk Danmark vil laver det kun halvhjertet, se bare motorvejen fra Holstebro til Vejle der mangler et stykke omkring Herning, totalt tåbeligt maskinerne, folkene og til dels pengene var der da der var masser af penge i overskud fra Silkeborgmotorvejen.