Kattegatforbindelsen - kundeunderlag (Trafikpolitik)
Og da det tilsyneladende er midt- og især nordjyder som har glæde af jernbaneforbindelsen
Det må du gerne forklare nærmere:
Bemærk manglen på en banestrækning brofæstet/Odder - Horsens. Grønt ville sprede sig til Vejle. Og med en tilsvarende Odder - Skanderborg sprede sig til Herning.
Begrundelse for tilsvarende beslutning for vejdelen:
'Til forskel fra tidligere, er der kun valgt at have en vejforbindelse mellem Kattegat-broen og E45 i Jylland. Valget er foretaget på baggrund af de trafikale beregninger, der har vist, at et markant antal flere trafikanter skal til og fra Aarhusområdet sammenlignet med den sydlige linjeføring mod Horsens, som har et væsentligt lavere trafikalt grundlag. Tilslutningen til E45 syd for Aarhus er rykket lidt mod syd og tilsluttet til E45 lige syd for Hørning for på den måde at gøre forbindelsen mere attraktiv for trafik fra byområderne syd for Aarhus.'
Altså der er mindre trafik på en af to grene, og derfor fravælger man den? Sparsom argumentation.
Det har du jo selv gjort. Se blot på hvem som har tidsbesparelser! Hele Sjælland, Fyn og Sydjylland er rødt og har under 5 min i besparelse ved brug af tog.
Ja, hvis de skal til/fra København. Kig på overskriften. Hvis de skal til Århus og Ålborg sparer de 1 - 1½ time.
Rapporten mangler et Århusocentrisk kort til supplement til det nærværende Københavnocentriske.
Og ja så vil du argumentere at det gælder begge veje.
Og det er vel rigtigt.
Blot har jyder en lang større træng / ønske / behov for at tage østpå end os der allerede bor på djælveøen har til at tage vestpå.
Åh, den etniske vinkel igen. Jeg har jyder i familjen og mange af dem er ganske udmærkede mennesker. Men de skal vel have en mulighed for at tage hurtigt hjem?