Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanen i Danmark år 2040 (Generelt)

af pjl, 5/8 2019, 18:23 (1936 dage siden) @ Poul Brandt

Du overser at "Togfonden inklusive Vejle Fjord" er inklusive ny bane Vestfyn, Ny bane Hovedgaard-Hasselager og en række hastighedsopgraderinger Fredericia-Aarhus.

Det er jeg godt klar over.

Ny Lillebæltsforbindelse over Juelsminde (Nordlig Lillebæltsforbindelse) er i rapporten planlagt til at blive bygget til 250 km/t. Som udgangspunkt er ruten omkring 40 km længere via Middelfart/Fredericia... uanset om alt andet på denne strækning er opgarderet til samme hastighed. Det giver i sig selv en rejsetidsgevinst på 10 minutter eller mere.

Ny bane Hovedgaard-Hasselager er til gavn for begge løsninger, da Nordlig Lillebæltsforbindelse terminerer syd for Horsens. Andre hastighedsopgarderinger gør ikke ruten kortere i sig selv, det gør kun en ny forbindelse over vestfyn (ganske lidt) og en Vejlefjord Forbindelse (Moderat forbedring).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing

I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak