Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ERTMS sendte to tog mod hinanden i Vendsyssel (Generelt)

af steenth, 28/8 2018, 23:07 (2277 dage siden) @ kme

Hvordan skal håndtere det gammel system? Der ingen togkontrol i det gamle system. Og det vil kræver masser af folk, som ikke kan skaffes.


Dit indlæg er ulæseligt med manglede ord og manglede dokumentation.

Det sker når jeg også kigger på andet samtidig. Notat kan jeg godt find igen... men ikke nu..

Hvorfor kræver det ekstra folk? Der sidder stadig en lokofører i hvert tog. Det tager max. et minut for lokofører nr. et at gå over til lokofører nr. to og aflevere bolden.

Prøv med et tog på Vejle-Herning - det vil give stop på alle steder med krydsningsspor. Det vil give mindst en forlængelse af køretid på mindst 2 minutter pr. stop. Men der skal jo ikke krydse på alle stationer. Hvordan skal det håndteres med en bold? Hvordan håndteres hvor der kommer 2 tog i samme retning efter hinanden? Det sker når der kommer et godstog.

Ingen har vist at ERTMS virker på tæt trafikkerede stationer. Prøv det i Røret i København. Når det end ikke virker på en øde strækning i Nordjylland siger det en del om Banedanmark og ERTMS.

I Nordjylland virkede ERTMS som det skulle.... begge tog blev stoppet på grænsen imellem 2 blokke. Problemet her at det, som tager sig af trafikstyring, som er et andet lag systemer end det basale sikringsanlæg, af en eller anden årsag sendte et tog ad sted, som skulle have ventet på det modgående tog.

Og der er færre tog i røret end der hvor der fleste tog på en strækning med ERTMS. Thameslink kan håndtere mindst 24 tog i timen. Det antal kommer man ikke op på i røret. Det er kun de større stationer, som mangler at blive prøvet af i praksis. Men hovedbanegården er sidste i tidsplanen - så man kan trække på erfaringer fra andre steder før man sætter den station i drift med nyt signalsystem.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Veterantog kalenderIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak