B45 - Et mysterium. Ihvertfald for mig
Kan hverken bekræfte eller afkræfte antagelsen. Enig i alle dine iagttagelser.
Men selv Gdt kunne ikke tilsidesætte Politireglementet der var approberet af ministeriet og jo regulær lov for jernbanedrift.
Loko var så dårlig at man afstod fra reparation så det kunne holde til forfaldsdagen.
I stedet en næsten øjeblikkelig udrangering.
Ud af dynger af skrivelser er der mærkelig nok intet om rep af loko.
Ingen ind ud af værksted. Ingen reparationsforslag.
En ting er sikkert. Er et loko udrangeret og uanset stand kan det ikke genindsættes før udrangeringen er tilbagekaldt og loko genindført i DRM.
Og at et udrangeret loko skulle blive opfyret igen og så 6-7 år senere hvor alle evt tænkelige frister er udløbet nægter jeg at tro på.
Respekt for hver sin holdning. Men lige der savner jeg dokumentation.
Og husk loko var så dårlig at det end ikke kunne bruges som evt reserve de sidste ca 6 måneder til endelig forfald og så være under damp 6 år senere og dette uanset kedeltryk. NixBjarne
Jeg går ud fra, at vi er enige om, at B 45 faktisk var opfyret til film optagelserne?
... og i Århus.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.