B45 - Et mysterium. Ihvertfald for mig

af Lars, 3/5 2024, 17:40 (203 dage siden) @ Bjarne Knudsen

Kan hverken bekræfte eller afkræfte antagelsen. Enig i alle dine iagttagelser.
Men selv Gdt kunne ikke tilsidesætte Politireglementet der var approberet af ministeriet og jo regulær lov for jernbanedrift.
Loko var så dårlig at man afstod fra reparation så det kunne holde til forfaldsdagen.
I stedet en næsten øjeblikkelig udrangering.
Ud af dynger af skrivelser er der mærkelig nok intet om rep af loko.
Ingen ind ud af værksted. Ingen reparationsforslag.
En ting er sikkert. Er et loko udrangeret og uanset stand kan det ikke genindsættes før udrangeringen er tilbagekaldt og loko genindført i DRM.
Og at et udrangeret loko skulle blive opfyret igen og så 6-7 år senere hvor alle evt tænkelige frister er udløbet nægter jeg at tro på.
Respekt for hver sin holdning. Men lige der savner jeg dokumentation.
Og husk loko var så dårlig at det end ikke kunne bruges som evt reserve de sidste ca 6 måneder til endelig forfald og så være under damp 6 år senere og dette uanset kedeltryk. Nix

Bjarne

Jeg går ud fra, at vi er enige om, at B 45 faktisk var opfyret til film optagelserne?

--
mvh
Lars


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV. Pris 290 kr.

Læs mere
Indsend billeder
Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik

Sakskøbing Sukkerfabrik opførtes i årene 1909-10 og der blev etableret et ret omfattende 700 mm smalsporet roebanenet omkring fabrikken. Inden nedlæggelsen af roebanerne i 1966 nåede banerne at blive Danmarks største private jernbanesystem.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak