DSB trækker sig fra konkurrence om togdrift (Trafikpolitik)
Det, der ikke fremgår helt tydeligt af den artikel, jeg har linket til, men som fremgår af et par andre artikler om samme emne i den trykte udgave af Jyllands-Posten i dag, er, at DSB, foreslår at dele sig selv op i to dele: En del der skal tage sig at "stationer, køreplan, billetter, planlægning og (investering i) materiel" og en del, der skal være en ren operatørdel.
Målet er - angiveligt - "at sikre sammenhæng i togdriften".
Det giver da ingen mening for en novice som mig. Hvad skal operatørdelen lave uden køreplan, planlægning og materiel? Det passer ikke engang til budskabet i den anden artikel, der blev linket til. Jeg mener, køreplaner, billetter, planlægning og materiel hører til afgivelse af tilbud. En sådan opdeling giver bedst mening, hvis formålet er salg af DSB, hvor en ren operatørdel formentlig nemt kan integreres i et andet selskab, som så tager sig af køreplaner, planlægning og materiel.