Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Museumstog som operatør (Trafikpolitik)

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 30/1 2013, 12:03 (4324 dage siden) @ UTJ

Endelig skal man huske på at museumstogs udlejning af lokomotiver er ganske beskeden, set på omsætning i forhold til så mange andre virksomheder.

Det er da klart når en stor del af arbejdet er frivilligt med støtte fra DSB og det er jo ikke noget godt argument. Måske bunder det også i dårlig forretningsforståelse fra Museumstogs side, eller i den virkelige verden hvor det hedder løndumping.

Det som museumstog særligt kan levere på er den utrolige entusiasme og dermed lyst til at køre med lokomotiv, noget som i en virksomhedssammenhæng ville blive kaldt corporate spirit.

Det samme kan man sige om de lavtlønnede polske håndværkere, men det er jo ikke noget der legitimerer sagen. Hvis det forholder sig sådan at førerne kører ubetalte (hvilket jeg tvivler på) så et det jo klart de kan være billige. Men de kører jo for at tjene penge, så der er da ingen grund til at være billige. Jeg synes ikke dine argumenter taler for at de ikke kører på samme vilkår som de andre operatører.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak