Museumstog som operatør (Trafikpolitik)
Endelig skal man huske på at museumstogs udlejning af lokomotiver er ganske beskeden, set på omsætning i forhold til så mange andre virksomheder.
Det er da klart når en stor del af arbejdet er frivilligt med støtte fra DSB og det er jo ikke noget godt argument. Måske bunder det også i dårlig forretningsforståelse fra Museumstogs side, eller i den virkelige verden hvor det hedder løndumping.
Det som museumstog særligt kan levere på er den utrolige entusiasme og dermed lyst til at køre med lokomotiv, noget som i en virksomhedssammenhæng ville blive kaldt corporate spirit.
Det samme kan man sige om de lavtlønnede polske håndværkere, men det er jo ikke noget der legitimerer sagen. Hvis det forholder sig sådan at førerne kører ubetalte (hvilket jeg tvivler på) så et det jo klart de kan være billige. Men de kører jo for at tjene penge, så der er da ingen grund til at være billige. Jeg synes ikke dine argumenter taler for at de ikke kører på samme vilkår som de andre operatører.