Museumstog som operatør (Trafikpolitik)
Det tør jeg godt. Hvis vi ser på museets finansieringskilder, så består de af tre klumper: 1) tilskud, 2) museets billetindtægter og 3) museumstogs indtjening. Museumstogs udleje af lokomotiver (med eller uden fører er i den forbindelse ligegyldig) giver overskud og leverer bidrag til museumstog og museet. I sig selv en overskudsgivende virksomhed til gavn for museet og ikke omvendt. Ellers ville aktiviteterne heller ikke blive udført.
Fint svar, men ikke noget nyt under solen. Det er jo det alle veterantogs- og museumsbaner/foreninger/klubber lever af og selvfølgelig gjorde de det ikke hvis det ikke kunne betale sig, det er jo noget der siger sig selv. Jeg bare spørgsmålstegn ved det faktum at et DSB-støttet foretagende foretager disse kørsler for DSB og Banedanmark, når Lokalbanerne ikke må bruge deres lokomotiver. Hele formålet med veterantogskørsler og andre indtægtsgivende aktiviteter er vi sikkert alle klar over herinde og behøver ikke blive forklaret.